مشاهدات یک ریاضی خوان

برگی از تجربیات کسب شده

مشاهدات یک ریاضی خوان

برگی از تجربیات کسب شده

حقوق بانوان

چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۰۶:۳۷ ب.ظ

هر ساله با انتشار رتبه بندی دانشکاه های برتر دنیا در رشته ی ریاضی ، دانشگاه شریف جز سرآمدان دانشگاه های ایران و آسیاست . حتی خیلی از فازغ التحصیلان و اساتید بر این باورند که دانشگاه شریف در مقطع لیسانس در سطح برتزین دانشگاه های دنیاست . 

اما خارح از بعضی کمبود های دانشکده ریاضی ( که البته در مقایسه با دیگر دانشکده های ریاضی کشور ناچیز است ) یک نکته ی عجیب به نظرم آمد!!! و یک علامت سوال بزرگ برایم ایچاد کرد !!!


چرا دانشکده ی ریاضی شریف هیات علمی خانم ندارد ؟؟

در سال های اخیر بخصوص بعد از دریافت مدال فیلدز توسط مریم میرزاخانی بحث هایی پیش آمد که آیا اگر میرزاخانی در ایران بود و در ایران تحصیل می کرد هم به این موفقیت می رسید ؟ اما امروز وفتی که فهمیدم دانشگاه شریف حتی هیات علمی خانم هم نداره حتی این امکان وجود داشت که میرزاخانی عضو هیات علمی دانشگاه شریف هم نشه . 


به نظرم برای دانشکده ای در این سطح عدم جذب نخبگان خانم ریاضی کشور بزرگترین ضغف محسوب می شه و شاید در ادامه نخبگان خانم کشور رو ترغیب به مهاجرت کنه ... 

کاش بعضی موقغ ها حداقل به حقوق خانم ها در جامعه ی ریاضی خودمون احترام بذاریم ، جامعه پیشکش 












  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۴/۱۴
  • ۱۴۴ نمایش
  • جواد شمسایی

حقوق بانوان

دانشکده ی ریاضی

شریف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی