مشاهدات یک ریاضی خوان

برگی از تجربیات کسب شده

مشاهدات یک ریاضی خوان

برگی از تجربیات کسب شده

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تا به امروز موفق ترین نظریات فیزیکی آن دسته از نظریات اند که به جنبه های خاص تری از دنیای واقع پیرامون ما می پردازند. هر چه شرایط خاص تر و موضوع مورد مطالعه محدودتر می شود، دقت نظریات و توفیق عمل آنها در توجیه و پیش بین پدیده های فیزیکی افزایش می یابد. اما آرمان فیزیک دانان چیز دیگری است. آن ها دوست دارند نظریاتی داشته باشند که با وجود دقت بالا، حوزه ها و شرایط فراگیرتری را در برگیرند. جام مقدس فیزیک دانان یافتن تئوری ای است که بتواند تمام پدیده های جهان را توضیح دهد، بدون خطا. نظریه ای که به طور کامل همه چیز را در برگیرد و نتیجه ی هر آزمایش را به صحت پیش بینی کند. آنان چنین تئوری را نظریه ی همه چیز (Theory of everything) می نامند. البته چنین نظریه ای  با فرض وجود آن  هنوز یافت نشده است. تئوری جهان ریاضیات بیان می کند که اگر چنین نظریه ای وجود داشته باشد این نظریه یک ساختار ریاضی خواهد بود. منظور از ساختار ریاضی مجموعه ای از نمادها و روابط ریاضی بین آنها است. در ادامه سع در روشن کردن این تئوری خواهیم داشت.  

  • جواد شمسایی

هر ساله با انتشار رتبه بندی دانشکاه های برتر دنیا در رشته ی ریاضی ، دانشگاه شریف جز سرآمدان دانشگاه های ایران و آسیاست . حتی خیلی از فازغ التحصیلان و اساتید بر این باورند که دانشگاه شریف در مقطع لیسانس در سطح برتزین دانشگاه های دنیاست . 

اما خارح از بعضی کمبود های دانشکده ریاضی ( که البته در مقایسه با دیگر دانشکده های ریاضی کشور ناچیز است ) یک نکته ی عجیب به نظرم آمد!!! و یک علامت سوال بزرگ برایم ایچاد کرد !!!


چرا دانشکده ی ریاضی شریف هیات علمی خانم ندارد ؟؟

  • جواد شمسایی

آغاز

۱۲
تیر

این یک وبلاگ برای انتشار مطالب ریاضی به زبان ساده برای عموم دانشجویان کارشناسی و دانش آموزان علاقمند ریاضیات به زبان فارسی است . نمونه های موفق این وبلاگ کانال Mathenatics Association که به انتشار مطالب مرتبط با ریاضی می پردازد . 

 

  • جواد شمسایی