مشاهدات یک ریاضی خوان

برگی از تجربیات کسب شده

مشاهدات یک ریاضی خوان

برگی از تجربیات کسب شده

دو سال پیش همین روز ها

سه شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۷ ب.ظ

دو سال پیش همین روز ها ، نتایج نهایی کنکور سراسری آمد با وجود اینکه انتظار داشتم دانشگاه شاهد قبول بشم اما مثل اینکه دوستان لطف کرده بودند و من رو در مصاحبه قبول نکرده بوند .. این توضیح رو باید اضافه کنم که من تنها رشته ی ریاضی رو انتحاب کرده بودم و اصلا به رشته ای به غیر از ریاضی حتی برای یک لحظه هم فکر نمی کردم . 


در نهایت مشخص شد که الویت بعدی رو قبول شدم ینی دانشگاه قم . در توضیحات ویکیپدیا از قم اومده : قُمْ  از کلان‌شهرهای ایران است که در ۱۲۵ کیلومتری جنوب تهران پایتخت ایران واقع شده‌است. این شهر در کنار رودخانهٔ قمرود و در دشت قم قرار دارد. شهر قم مرکز استان قم و نیز مرکز شهرستان قممی‌باشد.

این شهر در شاهراه مواصلاتی و حمل و نقل ایران واقع شده و از یک سو رابط بین استان‌های صنعتی ایران با تهران و از سویی دیگر رابط استان‌ها و شهرهای جنوبی ایران با استان‌ها و شهرهای شمالی است. این اهمیت منحصر به حاضر نیست و در گذشته نیز قم به دلیل قرار گرفتن در مسیر راه ابریشم دارای اهمیت ارتباطی بوده است.


بعد از منتشر شدن خبر قبولیم در دانشگاه قم در خانواده ، دوستان و آشنایان عکس العمل های جالبی رو مشاهده کردم . اما یک چیز بیشتر براشون سوال شده بود و توضیحش برای من سختر ... چرا دانشگاه قم ؟ . اون روز ها سعی می کردم تنها دلیلم رو مسافت کم این شهر تا قم نشون بدم ( البته یکی از اصلی ترین دلایلم هم بود ) ولی این تمام ماجرا نبود . 


شاید مهمترین دلایلی رو که  می تونم الان بگم اینا باشه : 

  • هیات علمی ریاضی دانشگاه قم خیلی جوان بود و این برای من معنی درک بهتر توسط استاد ها رو میداد ( واقعا هم همینطور شد )
  • نمی خواستم مثل دبیرستانم تجربه ی فشار در دانشگاه سطح بالا رو تجربه کنم .. جایی که دوستی فقط معنای روابط کاری رو میده و مدرسه دوست داره اون نتیجه ای رو ازت بگیره که خودش دوست داره و اصلا علایفت رو در نطر نمی گیره که خدایی نکرده به رزومه ی دانشگاه لطمه ای نزنه 
  • حضور یکی از دوستام در دانشگاه قم که سال قبل در مسابقات انجمن ریاضی ایران مدال طلا گرفت ( حمید نادری یگانه )
  • مسافت نزدیک تا تهران و فرصت استفاده از امکاناتی که در تهران وجود داره 
خیلی زود در دانشکاه تونستم دوستای خوبی گیر بیارم . خیلی به رشتشون علاقه نداشتن ولی واقعا باهوش و با استعداد بودن . اما مشکلی که بیشتر از همه منو اذیت می کرد ، نبود انجمن ریاضی فعال بود . این رو یادم رفت بگم که دانشگاه ی قم یک دانشگاه تفکیک جنسی در ایران هست و شاید اصلی ترین عامل انگیزه نداشتن دانشچوهاش هم همین تفکیک باشه ( نمی دونم شاید هم دلیل دیگه ای داشته باشه ..بیخیال بگذریم ) ترم اول درس ریاضی عمومی رو یا دکتر غلامی داشتم که ایشون پیشنهاد دادن انجمن ریاضی رو فعال کنیم .. انگار منتظر همچین حرفی بودم . بعد از کلاس به دفتر استاد رفتم و سریع اعلام آمادگی کردم . 

برنامه هایی جالبی رو با کمک خیلی از دوستان در انجمن برای دانشچوها تدارک دیدیم مثل برگزاری مراسم روز ریاضیات ، احیا کردن مجله ریاضی دانشگاه ( البته این رو نتونستیم ادامه بدیم چون دانشگاه یسری کارهایی انجام داد که نمی خوام بهش بپردازم ) و برگزاری سمینار های ریاضی توسط دانشجوها و اساتید ( با استفبال خیلی خوبی هم همراه بود این برنامه ) . 

در کل فکر می کنم از انتخابم بسیار راضی هستم .D:
 
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۶/۰۷
  • ۱۱۶ نمایش
  • جواد شمسایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی